نظرسنجی آنلاین

بپرسیم یک پلتفرم نظرسنجی آنلاین است. قابلیت تکمیل پرسشنامه‌ ها را به صورت جمعی فراهم می‌کند و کاربران با پاسخ دادن به آنها به بپرسیم کمک می‌کنند تا نظر جامعه را درباره موضوعات مختلف منعکس کند.

نویسنده: زینب فروزفر

تخمین زمان مطالعه:۸ دقیقه


بپرسیم یک پلتفرم نظرسنجی آنلاین است. قابلیت تکمیل پرسشنامه‌ ها را به صورت جمعی فراهم می‌کند و کاربران با پاسخ دادن به آنها به بپرسیم کمک می‌کنند تا نظر جامعه را درباره موضوعات مختلف منعکس کند. استراتژی بپرسیم برای تشویق کاربران به شرکت در نظرسنجی‌ها این است که کاربر در ازای پاسخ به هر پرسشنامه امتیازاتی دریافت می‌کند که می‌تواند با آن در قرعه‌کشی‌های ارزشمند و مختلف سایت شرکت کند و شانس خود را برای بردن جایزه بیازماید یا اگر نخواست معادل ریالی امتیازش را دریافت کند.


نظرسنجی آنلاین
معرفی «بپرسیم»؛ نظرسنجی آنلاین

ذهن کنجکاو بشر همواره در پی این بوده است که با بررسی سلیقه و دیدگاه افراد به بهترین راه‌ها و ایده‌ها دست پیدا کند. به همین سبب روزانه نظرسنجی‌ها و پرسشگری‌های بسیاری انجام می‌شود تا با بررسی جامعه و نمونه‌ها نظر افراد درباره هر موضوعی دانسته شود. چراکه تنها با تکیه بر خرد جمعی است که می‌توان جامعه‌ای شکوفا و پیشرو داشت. در جوامع پیشرفته این اطلاعات و داده‌های عمومی ‌نقش بسیار مؤثری در پیشرفت هر جامعه دارند.

بپرسیم یک پلتفرم نظرسنجی آنلاین است که با همین هدف ایجاد شده است و به این وسیله قابلیت تکمیل پرسشنامه ‌ها را به صورت جمعی فراهم می‌کند و کاربران با پاسخ دادن به آنها به بپرسیم کمک می‌کنند تا دیدگاه  جامعه را دربارۀ موضوعات مختلف منعکس کند. از این رو، بپرسیم به شدت نیازمند کاربران فراوانی در گروه‌های سنی، جنسی، تحصیلی و شغلی مختلف است تا بتواند نمونه‌های درخور توجه و پایایی را برای پاسخ به پرسشنامه‌های خود فراهم کند. نتایج به دست آمده صرفا برای این است که به اطلاع همه برسد و چه بسا بتواند نقشی در بهبود شرایط جامعه و زندگی مردم داشته باشد.

نظرسنجی آنلاین

سازندگان و گردانندگان بپرسیم

ایده بپرسیم یا همان نظرسنجی آنلاین در سال ۹۳ شکل گرفته است. این سرویس دانش محور را دیجیتال تیم راه اندازی کرده است. طبق گزارش سایت بپرسیم، سازندگان و گردانندگان این سایت شش نفر هستند که عبارت‌اند از: داوود مظفری، ایده‌پرداز و توسعه دهنده وب؛ یاسر حمزه لوی، مشاور کسب و کار؛ انصار خوگر، روانشناس اجتماعی؛ پرهام سلطانی، توسعه دهنده اندروید؛ محمد زارع، توسعه دهنده رابط کاربری؛ ستاره اَرانی، روابط عمومی.

هدف بپرسیم

بپرسیم با فراهم کردن بستری برای ایجاد و انتشار نظرسنجی آنلاین و تحلیل پاسخ‌های آن و همچنین ارائه گزارش در حوزه های مختلف، راهنمای مناسبی برای اطمینان بیشتر از موفقیت کسب و کار، یافتن مشتری، حفظ رضایت مشتریان، بهبود محصول یا ارزیابی ایده است.

بپرسیم در واقع پلی بین شرکت‌ها و مردم است تا نظر جامعه را درباره محصولات و خدمات به آنها ارجاع دهد با این هدف که موجب بهبود کیفیت محصولات یا خدمات شرکت‌ها شود و آنها بتوانند برنامه‌ریزی بهتری در زمینۀ بازاریابی یا بهبود محصولات خود داشته باشند. بپرسیم تلاش می‌کند تا با ارائه گزارش‌های مدون و مستند، جامعه را از وجود نظرات بقیه آگاه کند و به این ترتیب باعث بهبود آگاهی عمومی شود.

استراتژی بپرسیم برای جذب کاربر

نظرسنجی آنلاین

بپرسیم مقدماتی را برای ایجاد انگیزه در کاربران (پاسخ‌گویان به پرسشنامه‌ ها) و همکاری بیشتر آنها فراهم کرده است؛ به این صورت که کاربر با ثبت نام در بپرسیم، در ازای پاسخ به هر پرسشنامه امتیازاتی دریافت می‌کند که می‌تواند با آن در قرعه‌کشی‌های ارزشمند و مختلف سایت شرکت کند  و شانس خود را برای برنده شدن جوایز گوناگون و ارزشمندی نظیر تلفن همراه، ساعت هوشمند، لپ تاپ و سفرهای خارجی بیازماید یا اگر نخواست معادل ریالی امتیازاتش را دریافت کند. بپرسیم می‌خواهد از این طریق به نوعی زحمت و وقت کاربران خود را جبران کند و نیز مشوقی باشد تا این کار نوپا در ایران جا بیفتد. بنابراین استفاده از بپرسیم نه تنها برای کاربران هزینه‌ای در بر ندارد بلکه می‌توانند از هدایا و جوایز بپرسیم به طور کاملا رایگان بهره‌مند شوند.

 برنده شدن در قرعه‌کشی نیز کمی به شانس وابسته است؛ کاربران برای شرکت در قرعه کشی به امتیاز موردنظر مسابقه نیاز دارند و برای کسب امتیاز می‌توانند سؤالات را به صورت هفتگی پاسخ دهند یا دوستان خود را برای عضویت در سایت دعوت کنند. شانس برنده شدن در قرعه کشی برای همه افراد یکسان است و هیچ برتری‌ای برای کاربران نسبت به یکدیگر وجود ندارد.

قرعه‌کشی بپرسیم در برابر دوربین‌های فیلمبرداری و افراد معتمد انجام می‌شود و ویدئوی آن نیز در دسترس عموم قرار میگیرد. برنده‌های بپرسیم در صفحه برندگان معرفی می‌شوند.

سایر قوانین قرعه کشی نظرسنجی آنلاین به این شرح است:

۱. هر نفر در هر قرعه‌کشی فقط یک بار می‌تواند شرکت کند.

۲. امتیاز قرعه کشی به طور ثابت از همه افراد شرکت کننده کسر خواهد شد.

۳. تمام شرکت کننده‌ها شانس برابری در قرعه کشی دارند.

شیوه کسب امتیاز بیشتر

۱- کاربران می‌توانند دوستان خود را  برای عضویت در سایت دعوت کنند و پس از تأیید حساب کاربری آنها ۵ امتیاز دریافت کنند؛ به کاربر دعوت‌شده نیز ۵ امتیاز هدیه داده خواهد شد.

۲- کاربران با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی بپرسیم (مانند تلگرام یا اینستاگرام یا توییتر) در مناسبت‌های خاص کد هدیه دریافت خواهند کرد.

۳- کاربران با تکمیل پروفایل خود ۱۰ امتیاز هدیه خواهند گرفت.

۴- همچنین کاربران می‌توانند بسته‌های امتیاز را با استفاده از کارت‌های عضو شتاب به صورت آنلاین خریداری کنند.

درآمد بپرسیم

چنانکه گفتیم بپرسیم زیرمجموعه دیجیتال‌ تیم است که بیش از ۵ سال در زمینه وب فعالیت کرده و سرمایه آن نیز از این طریق تأمین شده است. درآمد بپرسیم از فروش نتایج بعضی از سؤالات است؛ برخی از سؤالاتی که به طور مشخص علامت تجاری دارند، پاسخ‌هایشان به صورت کاملاً ناشناس در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

حریم خصوصی کاربران

بپرسیم تلاش کرده است تا سیاست شفافی در این موضوع داشته باشد و اطلاعات شخصی کاربران در اختیار هیچ شخصی قرار نگیرد.

اطلاعاتی که بپرسیم از کاربران بدست می‌آورد عبارت است از:

  1. ارتباطی؛ مانند نام، ایمیل و شماره تلفن همراه برای اطلاع رسانی و حساب کاربری؛
  2. نظرسنجی؛ مانند پاسخ به پرسشنامه‌ها؛
  3. پروفایل؛ اطلاعات حقیقی مانند جنسیت و سن؛
  4. مشخصات دستگاه؛ اطلاعاتی مانند نوع، سازنده، نسخه دستگاه؛
  5. نرم افزارهای دستگاه؛ مانند نام بعضی از نرم افزارهای نصب شده بر روی تلفن همراه.

قوانین حریم خصوصی بپرسیم در همه سرویس‌های ارائه شده عبارت است از:

  1. نام کاربری و رمز عبور کاربران و اطلاعات ارتباطی آنها محرمانه است و به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد.
  2. اطلاعات نظرسنجی و پروفایل کاربران بپرسیم ممکن است به صورت ناشناس در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون قرار بگیرد یا اینکه از آنها در پژوهش‌ها و تحقیقات مختلف استفاده شود.
  3. پاسخ بسته‌های سؤالی که نشان تجاری دارند، به طور مستقیم در اختیار شرکت‌های تجاری قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند به راحتی به آن پاسخ ندهند.
  4. اطلاعات جمع‌آوری شده به جز اطلاعات ارتباطی، ممکن است با شرکت‌های زیر مجموعه بپرسیم به اشتراک گذاشته شود.
  5. کاربر یا پاسخ‌دهنده به سؤالات به طور کامل رضایت خود را برای استفاده از داده‌ها اعلام می‌کند و هیچ حق مالکیت در قبال آن ندارد؛ کلیه حقوق مادی و معنوی سرویس متعلق به بپرسیم خواهد بود.
بپرسیم چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟

بپرسیم محیطی فراهم کرده است که کسب و کارها بتوانند با اطمینان خاطر از بابت آمار شرکت کنندگان و نرخ تعامل افراد، با خرید اطلاعات از بپرسیم به نتایج خوبی در راستای اهداف خود برسند. دانشجویان برای نوشتن پایان‌نامه‌های میدانی و تنظیم جدول‌های آماری یا کارآفرینان برای معرفی محصول و خدمت جدید خود، نیاز دارند که سؤالاتی را از افراد مختلف بپرسند، چه بهتر که این فرآیند، داوطلبانه و همراه پاداش باشد تا پاسخ‌دهنده‌ها صادقانه و با علاقه بیشتری به سؤالات پاسخ دهند. بدین ترتیب این کار به معامله برد-برد تبدیل می‌شود. بپرسیم با تحلیل نظر کاربران دربارۀ محصولات، اتفاقات، زندگی، رفتارها، علایق و به طور کلی هر رویدادی، می‌تواند محققان یا پژوهشگران را نیز در انجام تحقیقاتشان کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم و نیز شرکت در نظرسنجی‌ های آن می‌توانید به سایت beporsim.com مراجعه کنید یا اپلیکیشن بپرسیم را از اپ‌استورهای داخل و خارج کشور نظیر گوگل پلی، کافه بازار و مایکت دریافت کرده، روی تلفن همراه خود نصب کنید.


منابع:

https://beporsim.com

http://parsish.com/introduction/1394/08/beporsim/

http://peivast.com/solution/سنجش-نگاه-جامعه

http://www.iran-newspaper.com/Newspaper/Page/6291/Technology/8/0

 

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

نوزده − سه =